Veelgestelde vragen

Vragen? Wij helpen u graag verder! 

Hieronder vindt u de antwoorden op de meest gestelde vragen. Klik op het onderwerp van uw vraag en u ziet de meest gestelde vragen over dit onderwerp. Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op.

Vragen over 'Mijn Digiplein'?

Ik kan geen account aanmaken.
Klik hier en ga direct naar de pagina om een account aan te maken. Vul de verplichte gegevens  in en klik op de ‘versturen’ knop. Let op dat u een geldig e-mailadres gebruikt dat nog niet bij ons is geregistreerd. Lukt het niet? Neem dan contact met ons op.

Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen.
Geen bevestigingsmail ontvangen om uw registratie te bevestigen? Controleer eerst uw spamfolder in uw mailbox. Het komt weleens voor dat de mail als spam wordt gezien. Niet in de spamfolder? Neem dan contact met ons op.  

Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord ben vergeten?
Klik hier om een nieuw wachtwoord aan te vragen of op de button ‘Wachtwoord vergeten’ op de homepagina. Vul uw e-mailadres in en klik op de knop ‘Instructies aanvragen’. Binnen enkele minuten ontvangt u een e-mail met de instructies voor het aanvragen van een nieuw wachtwoord. Ook uw e-mailadres vergeten? Neem dan contact met ons op.

Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen?
Login in op 'Mijn Digiplein' en klik op uw profielfoto. Er verschijnt een tekstvlak waar u op ‘Wachtwoord wijzigen’ kunt klikken. Vul hier uw nieuwe wachtwoord in en klik op ‘Versturen’. Beveilig uw account goed en maak een wachtwoord rekening houdend met de volgende tips:
- Gebruik minimaal 6 tekens
- Maak gebruik van hoofdletters en cijfers
- Maak géén gebruik van makkelijk te raden wachtwoorden zoals verjaardagen of namen
- Deel uw wachtwoord niet met anderen

Hoe kan ik mijn e-mailadres wijzigen?
Wilt u uw e-mailadres veranderen? Login in op 'Mijn Digiplein' en klik op uw profielfoto. Er verschijnt een tekstvlak waar u op ‘E-mailadres wijzigen’ kunt klikken. Vul hier uw nieuwe e-mailadres in en klik op ‘Versturen’. Let op dat het een geldig e-mailadres is anders kunnen wij het niet goedkeuren. Lukt het niet? Neem dan contact met ons op.

Hoe kan ik mijn persoonlijke gegevens wijzigen?
Login in op 'Mijn Digiplein' en klik op ‘Mijn profiel’. Hier kunt u uw persoonlijke gegevens veranderen. Wanneer u klaar bent klikt u de knop ‘Opslaan’ om de gegevens op te slaan.

Waar kan ik mijn licentiecode vinden?
De licentie/activeercode staat op de achterkant van uw boek. Voer deze code in bij ‘Licentie activeren’ en het product wordt toegevoegd aan ‘Mijn boekenplant’ en 'Mijn ondersteuning’. Werkt de licentiecode niet? Neem dan contact met ons op.

Hoe activeer ik mijn licentie?
Log in op Digiplein en klik op ‘Licentie activeren’ in de rechter balk, of op deze link. (De link werkt alleen als u reeds bent ingelogd op Digiplein). Voer de 16-letterige activeercode in, de activeercode staat op de achterkant van uw boek. Na de activatie wordt het product toegevoegd aan ‘Mijn boekenplank’ en 'Mijn ondersteuning'. Werkt de activeercode niet? Neem dan contact met ons op.

Hoe lang kan ik mijn licentie gebruiken?
Een boeklicentie is drie jaar geldig vanaf het moment van activeren. U kunt uw licentie eenmalig activeren, het hergebruiken van licenties is dus niet mogelijk. Klik hier om de activeercode in te vullen en uw licentie te activeren. (Link werkt alleen wanneer u ingelogd bent op Digiplein).

Heeft u een tweedehands boek aangeschaft en werkt de activeercode niet? Waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar de code geactiveerd. Licentiecodes kunnen maar 1x geactiveerd worden en zijn niet overdraagbaar. Wanneer u een tweedehands boek heeft aangeschaft, dan kunt u een nieuwe licenties kopen door de oude licentie-code in te voeren. U krijgt dan de keus om voor 1, 2 of 3 jaar een licentie aan te schaffen. 

Hoe kan ik een inkijkexemplaar op mijn boekenplank plaatsen?
Docenten kunnen via Digiplein inkijkexemplaren op ‘Mijn boekenplank’ plaatsen. Zoek in de webshop naar het boek waar u een inkijkexemplaar voor wilt aanvragen. Klik op het desbetreffende boek, onder de prijzen ziet u de knop ‘Inkijkexemplaar toevoegen aan mijn boekenplank’. Klik hierop en het inkijkexemplaar is toegevoegd aan ‘Mijn boekenplank’.  Het inkijkexemplaar is 1 maand actief daarna verdwijnt het van uw boekenplank.

Let op, dit is alleen mogelijk wanneer u een docenten-account heeft. Studenten kunnen geen inkijkexemplaar aanvragen.

Waar kan ik mijn ondersteuning vinden?
Wanneer u bent ingelogd op Digiplein kunt u via de knop ‘Mijn ondersteuning’ naar de digitale ondersteuning voor uw boeken. Klik op het boek om inzicht te krijgen in alle ondersteuning. De ondersteuning is op basis van hoofdstukken ingedeeld, om het zoeken overzichtelijker te maken.

Docenten kunnen hier ook de docenten ondersteuning vinden zoals handleidingen, toetsen en presentaties.

Is het studiemateriaal van de Uitgeversgroep beschikbaar in andere digitale platformen? 
Momenteel is ons studiemateriaal niet verkrijgbaar in andere digitale platformen dan Digiplein. Wij zijn druk bezig om onze content digitaal beschikbaar te maken voor diverse platformen. In 2018 wordt een pilot gedraaid, zodat wij hopelijk in 2019 onze content digitaal beschikbaar kunnen maken. We horen graag met welk platform u werkt en wat uw bevindingen zijn! 

Is Digiplein gekoppeld aan de Entree Federatie? 
Ja, wij bieden ons studiemateriaal aan via een gedeelde entree-koppeling. Het inloggen werkt als volgt, voor zowel docenten als studenten:

1.       U logt in op de ELO van school;

2.       U logt in op Digiplein;

3.       Digiplein herkent uw account, en vraagt of u de volgende keer automatisch ingelogd wilt zijn in Digiplein;

4.       Kies ‘ja’;

5.       De volgende keer dat u inlogt op school, bent u direct ingelogd op Digiplein.


Wat betekent de nieuwe privacywetgeving voor de Uitgeversgroep?
Wij zijn op de hoogte van de veranderingen in de privacywetgeving. Momenteel zijn wij druk bezig om hier als uitgeverij vorm aan te geven. Heeft u hier vragen over dan kunt u contact opnemen met Géke Hanegraaf, g.hanegraaf@uitgeversgroep.nl

Vragen over 'Bestellen'?

Hoe kan ik een bestelling plaatsen?
Een bestelling kunt u bij ons alleen schriftelijk doen. Dat wil zeggen via onze webshop of per e-mail naar bestel@uitgeversgroep.nl. Wij nemen geen telefonische bestellingen aan. Bestellingen die op werkdagen voor 12.00 uur binnen zijn, worden vaak dezelfde dag al uitgeleverd. 

We garanderen de volgende levertermijnen bij de op voorraad zijnde boeken:
Hoogseizoen - juni t/m september - maximaal 5 werkdagen na besteldatum;
Laagseizoen - oktober t/m mei - maximaal 3 werkdagen na besteldatum.

Let op, wij leveren alleen de meest recente druk. De bovenstaande levertermijnen gelden niet voor bestellingen vanuit en naar het buitenland.

Klik hier voor meer informatie of neem contact met ons op via 073-6130309 of stuur een mail naar bestel@uitgeversgroep.nl.  

Waar kan ik een docentenexemplaar bestellen?
Wanneer u als docent een inkijkexemplaar wilt bestellen, kunt u dit via de webshop doen. Ook kunt u een e-mail sturen naar bestel@uitgeversgroep.nl. Geef in de mail altijd aan dat het om een inkijkexemplaar gaat. In de webshop worden automatisch de prijzen berekend voor een inkijkexemplaar wanneer u als docent bent ingelogd.

Het is mogelijk om één of meerdere boeken tijdelijk digitaal in te zien. Selecteer hiervoor het desbetreffende boek op de website en klik op de knop “Inkijkexemplaar toevoegen aan Mijn Boekenplank”. Het boek staat dan 1 maand digitaal ter inzage op uw boekenplank.

Klik hier voor meer informatie of neem contact met ons op via 073-6130309 of stuur een mail naar bestel@uitgeversgroep.nl.

Moet ik voor een docentenexemplaar betalen?  
Wanneer u als docent een inkijkexemplaar wilt bestellen moet u hiervoor betalen. De prijzen zijn afhankelijk per boek en worden automatisch voor u berekend in de webshop als u met een docent-account bent ingelogd.

Voor een digitaal inkijkexemplaar hoeft u niet te betalen. Selecteer hiervoor het desbetreffende boek in de webshop en klik op de knop “Inkijkexemplaar toevoegen aan Mijn Boekenplank”. Het boek staat dan 1 maand digitaal ter inzage op 'Mijn Boekenplank'.

Ik heb de verkeerde boeken besteld.
Heeft u de verkeerde boeken besteld? Neem dan contact met ons op via 073-6130309. Wanneer de bestelling nog niet is verzonden kunnen wij deze kosteloos annuleren en/of aanpassen. Is de bestelling wel verzonden, dan kunt u de boeken retourneren. De kosten voor de retourzending zijn voor rekening van de afzender.

Hebben jullie mijn bestelling goed ontvangen?
Om te controleren of wij uw bestelling goed hebben ontvangen, kunt u contact met ons opnemen via 073-6130309. Wij kunnen dan voor u de bestelling controleren en eventueel aanpassen.

Kan ik het bezorgadres nog aanpassen?
Wanneer de bestelling nog niet is verzonden, is het mogelijk om het bezorgadres te wijzigen. Neem hiervoor contact op met onze helpdesk via 073-6130309. Is de bestelling wel verzonden, dan is het helaas niet mogelijk om het bezorgadres aan te passen.

Kan ik telefonisch een bestelling plaatsen?
Het is niet mogelijk om een bestelling telefonisch te plaatsen. Via de webshop kunt u gemakkelijk en veilig een bestelling plaatsen of stuur een e-mail naar bestel@uitgeversgroep.nl. Let op dat u de volgende gegevens vermeld bij uw bestelling:

  • Inkoopordernummer van school, kostenplaats, kostendrager (indien nodig)
  • Titel (boekcode, bv. E&O K1);
  • ISBN;
  • Het aantal exemplaren dat u wenst;
  • Naam, functie en telefoonnummer van de besteller, zodat wij u, indien nodig, kunnen bereiken;
  • Ter attentie van wie en naar welk adres bestelling en factuur gestuurd dienen te worden: naam school, afdeling, locatie en adres, evt. kostenplaats voor de schooladministratie.

Klik hier voor meer informatie over de bestelprocedure.

Vragen over 'Betalen'?

Hoe kan ik betalen?
Wanneer u als docent een bestelling plaatst, wordt de factuur naar school gestuurd en wordt deze achteraf door de school betaald. U ontvangt de boeken met een pakbon. De financiële administratie van de uw school ontvangt de factuur. De scholen hebben een betaaltermijn van 14 dagen.

Wanneer u als particulier (leerlingen, ouders, etc.) een bestelling plaatst dient u de bestelling vooraf te betalen. Via de webshop heeft u de mogelijkheid om direct via iDeal te betalen of via een bankoverschrijving. In dit laatste geval ontvangt u direct per mail de factuur, die u zelf dient over te maken. Het kan voorkomen dat deze mail in uw spambox terecht komt. Ontvangt u geen factuur, neem dan contact met ons op.

In alle andere gevallen ontvangt u per mail een factuur. Na ontvangst van de betaling worden de artikelen toegestuurd. Deze regeling geldt ook voor bestellingen vanuit en naar het buitenland.  

Voor vragen over bestellingen, facturen, leveringen e.d. kunt u een e-mail sturen naar bestel@uitgeversgroep.nl

Waar kan ik een kopiefactuur aanvragen?
Klik hier om een kopiefactuur aan te vragen. Vul de nodige gegevens  in en klik op de knop ‘Versturen’. Wij sturen dan via de mail een kopiefactuur van uw bestelling. Kunt u niet alle gegevens invoeren? Neem dan contact op met onze helpdesk via 073-6130309 of stuur een e-mail naar bestel@uitgeversgroep.nl.

Vragen over 'Leveringen'?

Wanneer komt mijn bestelling?
Bestellingen geplaatst op werkdagen voor 12:00 uur worden vaak dezelfde dag al verzonden.
We garanderen de volgende levertermijnen bij de op voorraad zijnde boeken:

  • Hoogseizoen - juni t/m september - maximaal 5 werkdagen na besteldatum;
  • Laagseizoen - oktober t/m mei - maximaal 3 werkdagen na besteldatum.

Voor vragen over bestellingen kunt u een e-mail sturen naar bestel@uitgeversgroep.nl of bellen naar 073-6130309.

Hoe weet ik dat mijn bestelling onderweg is?
Wanneer u een bestelling plaatst via de webshop krijgt u een melding dat deze is ontvangen.

Waarom heb ik maar een gedeelte van mijn bestelling ontvangen?
Het is mogelijk dat u een bestelling heeft ontvangen die niet compleet is. Dit kan komen doordat de bestelde boeken niet op voorraad zijn of nog niet gereed zijn. Wanneer dit het geval is staat er op de factuur aangegeven dat er nog een nalevering komt. Als dit niet het geval is kunt u contact met ons opnemen via 073-6130309 of bestel@uitgeversgroep.nl.

Kan ik mijn bestelling ook ergens ophalen?
Het is mogelijk om uw bestelling op te halen bij onze uitgeverij in ’s-Hertogenbosch op Het Sterrenbeeld 13. Geef van te voren aan dat u uw bestelling komt ophalen, dan zorgen wij ervoor dat alles klaar staat. Let op, de bestelling moet ter plekke contant betaald worden. Er is geen mogelijkheid om te pinnen.

Niet het juiste antwoord? Neem contact met ons op via 073-6130309 of stuur een mail naar bestel@uitgeversgroep.nl.

Hoeveel bedragen de verzendkosten?
De verzendkosten zijn afhankelijk van het aantal boeken dat u heeft besteld. De verzendkosten worden voor u in de webshop berekend. Hieronder ziet u een tabel met de verzendkosten.

1-2 boeken € 3,50
3-5 boeken € 6,50
6-10 boeken € 8,50
11-20 boeken € 10,00
21-30 boeken € 12,50
31-40 boeken € 15,00
41-50 boeken € 20,00
51 boeken en meer € 25,00

1-5 licenties € 1,00
6 en meer licenties € 3,50

Mijn boeken zijn beschadigd geleverd.
Vervelend, dit is natuurlijk niet de bedoeling! Neem direct contact met ons op via 073-6130309 of stuur een e-mail naar bestel@uitgeversgroep.nl. Dan zoeken wij samen naar een passende oplossing.

Vragen over 'Annuleren'?

Kan ik een bestelling annuleren?
Wanneer de bestelling nog niet is verzonden is het mogelijk om gratis te annuleren. Neem hiervoor contact op met onze helpdesk via 073-6130309. Indien de bestelling al verstuurd is, of zelfs al door u ontvangen is, neem dan contact met ons op via 073-6130309. Boeken kunnen (na contact) binnen 2 weken teruggestuurd worden. De boeken dienen in nieuwstaat te verkeren (geen vouwen, kreukels en de licentiecode mag niet geactiveerd zijn). Na controle zal de rekening gecrediteerd worden.

Is annuleren gratis?
Wanneer de bestelling nog niet is verzonden is het mogelijk om uw bestelling gratis te annuleren. Neem hiervoor contact op met onze helpdesk via 073-6130309. Is de bestelling al verzonden dan kunt u de boeken retourneren. De verzendkosten zijn dan voor uw rekening.

Vragen over 'Retourneren'?

Kan ik mijn bestelling retour sturen?
Bent u niet tevreden over de boeken of heeft u de verkeerde boeken besteld?

  • Particulieren hebben twee weken bedenktermijn na ontvangt van de bestelling.
  • Boekhandels/groothandels hebben voor hun bestellingen in de maanden juni t/m september, uiterlijk tot en met 30 november het recht op een retouraanvraag van materialen, besteld in de maanden juni t/m september. Na akkoord dienen de te retourneren materialen uiterlijk binnen 7 dagen in het bezit te zijn van Educatieve Uitgeversgroep B.V. In de maanden oktober t/m mei hebben deze afnemers het recht om bestelde materialen binnen vier weken na factuurdatum te retourneren.

Let op dat de boeken niet beschadigd zijn, anders kunnen wij de retourzending niet accepteren. De kosten van de retourzending zijn voor rekening van de afzender. Geef daarnaast duidelijk aan welke zending het betreft zodat wij het makkelijk voor u kunnen verwerken.  

Voor wie zijn de kosten voor retourneren?
De kosten van de retourzending zijn voor rekening van de afzender.

Hoe moet ik een levering retourneren?
Pak de boeken goed in. Beschadigde boeken (ook door derden tijdens vervoer) kunnen wij niet terugnemen. U kunt uw zending via PostNL retourneren naar Het Sterrenbeeld 13, 5215 MK 's-Hertogenbosch.

Hoe lang duurt een retourverwerking?
Wanneer wij de retourzending hebben ontvangen duurt het 5 werkdagen om deze te verwerken en het betaalde bedrag terug te storten.

Geen passend antwoord? Neem dan contact op met onze afdeling administratie via 073-6130309 of stuur een e-mail naar bestel@uitgeversgroep.nl.

Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op via onderstaand formulier of via:

Kijk voor de privacyverklaring op: www.uitgeversgroep.nl/privacy

© Educatieve Uitgeversgroep,
alle rechten voorbehouden

Design & Realisatie: Holiday Media

live chat software