Marketing, Communicatie, Evenementen

MBO - Marketing, Communicatie, Evenementen

Het kwalificatiedossier Marketing, Communicatie, Evenementen bestaat uit één gemeenschappelijk basisdeel en twee profieldelen. Zowel het basisdeel als de profieldelen worden onderverdeeld in kerntaken en werkprocessen. De opleiding wordt verder verrijkt met keuzedelen. Deze beslaan 15% van de opleidingsduur.

Alle boeken die voor de kwalificatie Marketing, Communicatie, Evenementen zijn ontwikkeld worden E+ uitgegeven. E+ betekent een papieren boek inclusief een licentie voor het verrijkte digitale boek. De digitale versie is verrijkt met inspirerende video`s, verdiepende informatie en links naar interessante websites. Door de interactiviteit van het E+Boek wordt de theorie, middels inspirerend videomateriaal, beeldend gemaakt.


We zijn als docentencollectief, didactische contentleveranciers van modulair studiemateriaal voor onderwijs, begeleiding en toetsing. We geloven in:

  • eenvoud en structuur
  • papier en digitaal
  • praktijk en theorie
  • het samen sterker staan, ofwel wat we doen is 'vóór en dóór docenten'.

Benieuwd naar ons modulair concept voor het MBO? Bekijk dan de video om kennis te maken.

Basisboeken

De opleiding Marketing, Communicatie, Evenementen is een niveau-4 opleiding en bestaat uit twee profielen / kwalificaties:

  • Medewerker marketing en communicatie
  • Medewerker evenementenorganisatie

De leermiddelen (E+Boeken, dus papier en digitaal) voor deze profielen zijn gericht op:

  • de theorie- en praktijkexamens van Stichting PraktijkLeren;
  • de kennis- en vaardigheidseisen beschreven bij de kerntaken;
  • de werkprocessen (praktijk- en competentie-eisen) beschreven bij de kerntaken;
  • de context van diverse beroepen.

Het basisdeel gebestaat uit twee kerntaken: 

  • B1-K1: Assisteert bij het opstellen van operationele plannen ter uitwerking van het marketing en communicatiebeleid
  • B1-K2: Verzorgt on- en offline marketing- en communicatieactiviteiten
  • MCE B1
    Basis marketing en communicatie
    ISBN: 9789400225879
    Druk: 3

    MCE B1 is een gecombineerd marketing- en communicatieboek en verschijnt op 01-06-2020 in een nieuwe druk. Dit boek is ook gesplitst verkrijgbaar als MCE B1a en MCE B1b (zie hieronder). 

    Toevoegen in winkelwagenToegevoegd
  • MCE B2
    Marketingplanning
    ISBN: 9789400225909
    Druk: 2

    MCE B2 verschijnt op 01-06-2020 onder de nieuwe naam MCE B2a: Marketing-activiteiten (planning). 

    Toevoegen in winkelwagenToegevoegd
  • MCE B3
    Communicatie
    ISBN: 9789400225916
    Druk: 2

    MCE B3 verschijnt op 01-06-2020 onder de nieuwe naam MCE B2b: Communicatie-activiteiten (planning). 

    Toevoegen in winkelwagenToegevoegd
  • MCE B4
    Commerciële calculaties
    ISBN: 9789400225923
    Druk: 2

    MCE B4 verschijnt op 01-06-2020 onder de nieuwe naam MCE CC: Commerciele calculaties voor MCE. 

    Toevoegen in winkelwagenToegevoegd
  • Het basisboek marketing- en communicatie (MCE B1) is ook als twee losse boeken verkrijgbaar.

    Profielboeken medewerker marketing en communicatie

    P1-K1: Assisteert bij het onderzoeken van de markt
    P1-K2: Assisteert bij het verzorgen van de corporate informatie

  • MMC 1
    Marktonderzoek
    ISBN: 9789400225930
    Druk: 2

    MMC 1 verschijnt op 01-06-2020 onder de nieuwe naam MCE P1a: Marktonderzoek.

    Toevoegen in winkelwagenToegevoegd
  • MMC 2
    Vormgeving en redactie
    ISBN: 9789400225947
    Druk: 2

    MMC 2 verschijnt op 01-06-2020 onder de nieuwe naam MCE P1b: Corporate informatie (vormgeving en redactie).

    Toevoegen in winkelwagenToegevoegd
  • Profielboeken medewerker evenementenorganisatie

    P2-K1: Organiseert evenementen

  • MME 1
    Zakelijke events
    ISBN: 9789400225954
    Druk: 3

    MME verschijnt op 01-06-2020 onder de nieuwe naam MCE P2: Evementenorganisatie (Events).

    Toevoegen in winkelwagenToegevoegd
  • Leermiddelen ESS-examen

  • GMA
    Marketing (generiek/niveau 4)
    ISBN: 9789400221178
    Druk: 1hz
    Toevoegen in winkelwagenToegevoegd
  • GBE
    Bedrijfseconomie
    ISBN: 9789400226821
    Druk: 2

    Voor alle profielen met niveau 4 (Ook nodig voor de SPL-vaardigheidsexamens 'commerciele calculaties'.)

    Toevoegen in winkelwagenToegevoegd
  • Vakverdiepende keuzedelen

    Een mbo-opleiding bestaat niet alleen uit een kwalificatie, maar ook uit een of meer keuzedelen. Met keuzedelen kan de student zijn vakmanschap verbreden of verdiepen. Ze beslaan in totaal 15% van de opleidingstijd. De studielast bedraagt 240 SBU’s of een veelvoud daarvan (480). De SBU's kunnen ingezet worden op school of in de BPV. De student doet ook examen voor het keuzedeel, al kan hij (nog) niet op dat onderdeel zakken. De minister heeft wel de intentie om keuzedelen voorwaardelijk te maken voor diplomering.

    De keuzeboeken zijn gericht op de exameneisen van een keuzedeel: We hebben per keuzedeel één leerwerkboek met theorie/verwerking en praktijk. De keuzeboeken geven houvast en bieden een leidraad voor theoretisch (kennis/vaardigheden)  en praktijkgericht (kerntaken/werkprocessen) onderwijs. Alle boeken bestaan uit:

    • Inleiding met informatie over het keuzedeel en de daarbij behorende exameneisen;
    • Deel A: theoriehoofdstukken met verwerkingsopdrachten
      Deel B: praktijkopdracht die op school en/of in de BPV uitgevoerd kan worden
    • Eventuele bijlagen

     

    Op dit moment zijn de volgende vakverdiepende keuzedelen ontwikkeld voor de verschillende profieldelen.

  • KZD COM 1
    Commercie (verkoop)
    ISBN: 9789400223646
    Druk: 2hz
    Toevoegen in winkelwagenToegevoegd
  • KZD IE
    Organiseren interne activiteiten
    ISBN: 9789400223660
    Druk: 2
    Toevoegen in winkelwagenToegevoegd
  • OMM 1
    Combinatiemodule: Online Marketing
    ISBN: 9789400222250
    Druk: 1hz
    Toevoegen in winkelwagenToegevoegd
  • TTI 1
    Travel & tourist information
    ISBN: 9789400216785
    Druk: 1
    Toevoegen in winkelwagenToegevoegd
  • KZD DGV 2
    Digitale vaardigheden: Gevorderd
    ISBN: 9789400216532
    Druk: 1
    Toevoegen in winkelwagenToegevoegd
  • OMM TL
    Totaallicentie Online Marketing MBO
    ISBN: 9789400223189
    Druk: 1hz

    Combinatiemodule: Online Marketing MBO

    Toevoegen in winkelwagenToegevoegd
  • Docentenondersteuning

    Bij het kwalificatiedossier Marketing, Communicatie, Evenementen bieden we uitgebreide docentenondersteuning. Wanneer u ingelogd bent op Digiplein vindt u onder andere:

    • Docentenhandleiding: antwoorden op de verwerkingsopdrachten.
    • PowerPointpresentaties per hoofdstuk.
    • Theorietoetsen per hoofdstuk, beschikbaar middels:
      • Word-bestand

    De docentenondersteuning is gratis te downloaden via Digiplein. Nog geen digipleinaccount? Registreer u hier

    Kennismaken

    Wilt u nader kennismaken met ons lesmateriaal voor Marketing, Communicatie, Evenmenten? Dat kan op de volgende manieren:

    Digitale inzage voor docenten

    • Wenst u één of meerdere boeken in te zien, maak dan eerst een Digiplein-account aan. Na het inloggen zoekt u in de webshop het gewenste boek, u klikt op de kaft en u ziet de mogelijkheid: “Inkijkexemplaar toevoegen aan Mijn boekenplank”. Klik hierop en het boek staat vervolgens één maand ter inzage op uw boekenplank.
    • Wenst u het boek voor onbepaalde tijd op “Mijn Boekenplank”, stuur dan een e-mail naar  helpdesk@uitgeversgroep.nl onder vermelding van uw gebruikersnaam en de gewenste boekcode(s) die u op uw boekenplank wenst.

    Presentatie bij u op school

    Wenst u een presentatie bij u op school, dan kunt u een afspraak maken met de uitgever Jeroen van Esch via j.vanesch@uitgeversgroep.nl

    Digitale nieuwsbrief 

    Ontwikkelingen en interessante informatiebijeenkomsten worden middels onze digitale nieuwsbrieven aangekondigd. U kunt zich hier aanmelden voor de digitale nieuwsbrief MBO MARKETING, COMMUNICATIE, EVENEMENTEN.

    Servicedocumenten

    Servicedocumenten

    © Educatieve Uitgeversgroep,
    alle rechten voorbehouden

    Design & Realisatie: Holiday Media

    live chat software