ICT - Online Marketing en communicatie
Website, Webshop, Twitter, Facebook, YouTube, SEO, SEA, Apps, Layar. Allemaal begrippen waar de huidige werknemers (en dus onze leerlingen) mee in aanraking komen. Om (straks) mee te kunnen praten, te adviseren en/of aan te sturen hebben we diverse leermiddelen ontwikkeld.
Op het gebied van online Marketing en Communicatie is er een schat aan online en social media tools te gebruiken.

Hoe kunnen bedrijven al deze tools succesvol inzetten? Dat is nu net wat MBO studenten leren in deze module. De onderscheidende factor is dat de studenten ook echt aan de slag gaan met deze middelen. Leren door echt te doen. Dat betekent dat de studenten daadwerkelijk aan de slag gaan met het maken van een blog, het opstellen van een bedrijvenpagina op Facebook, statistieken gaan meten in
Opzet per module Google Analytics en leren hoe ze moeten adverteren op diverse online media. Met deze module verzeker je jouw studenten dat ze kunnen werken met de marketing- en communicatiemiddelen van nu, zodat ze op onder andere hun stage een grote voorsprong hebben.
Een combinatie van theorie en praktijk. Dat betekent dat er vele voorbeelden gegeven worden van het succesvol inzetten van het medium, maar ook stappenplannen met daarin uitleg hoe accounts aangemaakt moeten worden en hoe men kan adverteren. De opdrachten zijn met name praktisch van aard: dat wil zeggen dat studenten daadwerkelijk aan de slag gaan met het aanmaken en beheren van (fictieve) bedrijfsaccounts. Voor de student zijn er geen geheimen meer en weten ze hoe ze het medium succesvol in kunnen zetten voor bedrijven.
Opzet van leermiddelen:
-
Theorie met veel praktijkvoorbeelden;
-
Verwerkings- en praktijkopdrachten;
-
Context in praktijkopdrachten zelf in te vullen;
-
Uitgangspunt: zelf aan de slag!
Elk moduleboek wordt ondersteund met: