MBO - Business Support
Business Support is een cross-over-kwalificatie met elementen uit diverse kwalificatiedossiers uit de zakelijke dienstverlening. De Uitgeversgroep heeft voor deze brede niveau-3 opleiding ‘Business support’ lesmateriaal per kerntaak/basistaak ontwikkeld, de zogenaamde basisboeken. De basisboeken dekken alle exameneisen niveau-3 af en vormen de inhoud van een introductiejaar op zakelijke dienstverlening niveau 4.
Werkzaamheden, beroepen, bedrijven veranderen continue. Zeker door automatisering en digitalisering gaat dit veranderingsproces nog sneller dan vroeger. De arbeidsmarkt vraagt dan ook breed inzetbare werknemers in diverse ondersteunende beroepen in commerciële en/of zakelijke dienstverlening.
Kansen liggen er wanneer studenten voor deze beroepen kwaliteit te bieden hebben op bijvoorbeeld klantcontact, klantenservice en commercie en (online) dienstverlening. Voor studenten is het van ook belang dat zij praktisch kunnen ontzorgen en taken kunnen uitvoeren rondom planning en organisatie.
Studenten zullen dus in een tijdperk van automatisering een meerwaarde in de zakelijke dienstverlening moeten kunnen bieden zoals een voelbare betrokkenheid bij de klant, het creëren van een optimale (online en offline) klantervaring, pro-actief ondersteunen én gebruik maken van moderne technieken rondom ICT, werken met data en informatiemanagement voor administratieve en/of financiële processen. Daarbij is het van groot belang dat studenten kennis hebben over bedrijfsprocessen en wet- en regelgeving. Denk hierbij aan persoons- en gegevensbescherming, fiscale regels maar ook aan ARBO en veiligheid.