MBO - Loopbaan en 21e century skills

21e eeuwse vaardigheden vormen een nuttige en noodzakelijke investering in een kansrijke toekomst van alle mbo-studenten. Ontwikkeling van deze vaardigheden vraagt inzet en betrokkenheid van alle vakken / leergebieden en daarbij zorgvuldige afstemming. Met daarbij duidelijke kaders en een leerlijn. Ontbreken daarvan schept het risico van fragmentarische of selectieve aandacht voor vaardigheden en de onmogelijkheid ontwikkeling van de vaardigheden goed te monitoren. Met de voorgestelde aanpak van onze auteur Kars Boelens, wordt per vaardigheid een leerproces mogelijk gemaakt.

 

LEERMIDDELEN 21e VAARDIGHEDEN (denken en doen in de 21e eeuw)

 

CS 1 CS 2 CS 3   CS 4   CS 5 CS 6

CREATIEF

DENKEN EN DOEN

KRITISCH

DENKEN EN DOEN

PROJECTMATIG

DENKEN EN DOEN  

PROBLEEMOPLOSSEND

DENKEN EN DOEN  

COÖPERATIEF

DENKEN EN DOEN

ICT-Gericht

DENKEN EN DOEN  

ISBN: volgt

DRUK: 1E

PRIJS € 14,50

LEVERBAAR: 2016

ISBN: volgt

DRUK: 1E

PRIJS € 14,50

LEVERBAAR: 2017

ISBN: volgt

DRUK: 1E

PRIJS € 14,50

LEVERBAAR: 2017

ISBN: volgt

DRUK: 1E

PRIJS € 14,50

LEVERBAAR: 2018

ISBN: volgt

DRUK: 1E

PRIJS € 14,50

LEVERBAAR: 2018

ISBN: volgt

DRUK: 1E

PRIJS € 14,50

LEVERBAAR: 2018

De leerwerkboeken bieden elk voor zich de kaders  voor een 21ste eeuwse vaardigheid, waarmee en waarbinnen door vakken / leergebieden gewerkt kan gaan worden. In de leerwerkboeken maakt de student kennis met een vaardigheid en wordt hij zich bewust van de mate waarin hij de vaardigheid beheerst (onbewust onbekwaam > bewust onbekwaam). Ook leert hij de vaardigheid beheersen (bewust onbekwaam>bewust bekwaam). In andere vakken / leergebieden wordt de vaardigheid door oefening verder ontwikkeld wat leidt tot automatisering (bewust bekwaam>onbewust bekwaam).

De leerwerkboeken zijn gericht op ‘leren door doen’. Het ervaren is daarbij leidend en theorie volgt.

In de handleiding per vaardigheid worden suggesties gedaan voor leer- en ontwikkellijnen. De handleiding bevat ook per vaardigheid een docententraining gericht op implementering van de vaardigheid in de opleiding en afstemming van vakken / leergebieden op de specifieke vaardigheid.

Voor meer informatie: Jeroen van Esch (j.vanesch@uitgeversgroep.nl en 073 - 613 03 09)

 

MBO - Loopbaan en 21e century skills

21e eeuwse vaardigheden vormen een nuttige en noodzakelijke investering in een kansrijke toekomst van alle mbo-studenten. Ontwikkeling van deze vaardigheden vraagt inzet en betrokkenheid van alle vakken / leergebieden en daarbij zorgvuldige afstemming. Met daarbij duidelijke kaders en een leerlijn. Ontbreken daarvan schept het risico van fragmentarische of selectieve aandacht voor vaardigheden en de onmogelijkheid ontwikkeling van de vaardigheden goed te monitoren. Met de voorgestelde aanpak van onze auteur Kars Boelens, wordt per vaardigheid een leerproces mogelijk gemaakt.

 

LEERMIDDELEN 21e VAARDIGHEDEN (denken en doen in de 21e eeuw)

 

CS 1 CS 2 CS 3   CS 4   CS 5 CS 6

CREATIEF

DENKEN EN DOEN

KRITISCH

DENKEN EN DOEN

PROJECTMATIG

DENKEN EN DOEN  

PROBLEEMOPLOSSEND

DENKEN EN DOEN  

COÖPERATIEF

DENKEN EN DOEN

ICT-Gericht

DENKEN EN DOEN  

ISBN: volgt

DRUK: 1E

PRIJS € 14,50

LEVERBAAR: 2016

ISBN: volgt

DRUK: 1E

PRIJS € 14,50

LEVERBAAR: 2017

ISBN: volgt

DRUK: 1E

PRIJS € 14,50

LEVERBAAR: 2017

ISBN: volgt

DRUK: 1E

PRIJS € 14,50

LEVERBAAR: 2018

ISBN: volgt

DRUK: 1E

PRIJS € 14,50

LEVERBAAR: 2018

ISBN: volgt

DRUK: 1E

PRIJS € 14,50

LEVERBAAR: 2018

De leerwerkboeken bieden elk voor zich de kaders  voor een 21ste eeuwse vaardigheid, waarmee en waarbinnen door vakken / leergebieden gewerkt kan gaan worden. In de leerwerkboeken maakt de student kennis met een vaardigheid en wordt hij zich bewust van de mate waarin hij de vaardigheid beheerst (onbewust onbekwaam > bewust onbekwaam). Ook leert hij de vaardigheid beheersen (bewust onbekwaam>bewust bekwaam). In andere vakken / leergebieden wordt de vaardigheid door oefening verder ontwikkeld wat leidt tot automatisering (bewust bekwaam>onbewust bekwaam).

De leerwerkboeken zijn gericht op ‘leren door doen’. Het ervaren is daarbij leidend en theorie volgt.

In de handleiding per vaardigheid worden suggesties gedaan voor leer- en ontwikkellijnen. De handleiding bevat ook per vaardigheid een docententraining gericht op implementering van de vaardigheid in de opleiding en afstemming van vakken / leergebieden op de specifieke vaardigheid.

Voor meer informatie: Jeroen van Esch (j.vanesch@uitgeversgroep.nl en 073 - 613 03 09)

 

© Educatieve Uitgeversgroep,
alle rechten voorbehouden

Design & Realisatie: Holiday Media

live chat software